Dnes pred 10-tou mi volali, že mi došli. Takže očividne to mali na háku. Dohodol som sa s Dixom a po práci som išiel domov pre prevodovku a hneď do HD pre ložisko a koliesko, no a potom za Dixom o 17:00. Ten akurát natieral drevo na wc do záhrady. Rozbalili sme súčiastky a zistili sme, že nové ložisko má púzdro kovové, na rozdiel od pôvodného plastového, takže ho budeme môcť nahriať.
štvrtok 16. augusta 2012
Spojenie motora
Už je to týždeň, čo mi mali prísť súčiastky. Sršeň je v USA, tak som volal na pobočku. Tam boli len baby a tie mi včera povedali, že už auto došlo, ale nemajú čas to vybalovať. Podvečer som im volal a oznámili mi, že súčiastky nemám.
Dnes pred 10-tou mi volali, že mi došli. Takže očividne to mali na háku. Dohodol som sa s Dixom a po práci som išiel domov pre prevodovku a hneď do HD pre ložisko a koliesko, no a potom za Dixom o 17:00. Ten akurát natieral drevo na wc do záhrady. Rozbalili sme súčiastky a zistili sme, že nové ložisko má púzdro kovové, na rozdiel od pôvodného plastového, takže ho budeme môcť nahriať.
Začali sme robiť okolo 18-tej. Dixo vyrazil pôvodné ložisko, nahrial otvor a vhodil tam nové, ktoré uzavrel krúžkom. Super, bez problému. Teraz vyskladať prevodovku a vsunúť ju dnu. No a nastal prvý problém. Hriadeľ nepasoval do ložiska. Dixo najskôr dal chladiť hriadeľ do chladničky a nahrial ložisko (už ho mohol), ale nesadlo to. Tak sme skúšali to natiahnuť pomocou odrezanej trubky. Nič. Podložili sme trubku a narazili, nič. Nakoniec to zmeral a zistil, že hriadeľ je na jednom mieste o 0,2 mm hrubší, tak ho dal do sústruhu a brúsnym papierom obrúsil. Už zapadol,ale nie úplne. Problém ďalší, na začiatku je krúžok a ten spadol na nižšiu časť hriadeľa. No a ako sa tam dostať, keďže jedna strana je uzavretá a druhá krytá kolečkom. Začal som starnúť o 15 rokov. Nakoniec to Dixo po x-miliontom pokuse natiahol pomocou ihlice a hriadele sme narazili. No a to bolo 19:15, hodina a štvrť práce a ešte nič nebolo. Ešte do toho volal aj Miro, že mu praskol remeň a nemá sa ako dostať z Prešova domov.
Tak a môžeme spájať spodnú časť. Ešte raz otrieť hrany, natrieť silikón a môžeme to spojiť. Problém. Pero, ktoré tlačí na valček treba nejak aj odtiahnuť, ale ako, keď sa to celé zatvára. Zostarol som o 30 rokov. Dixo tam strčil ihlicu a nejak sa to podarilo tiež po x-tom pokuse spojiť a naraziť. Mohlo sa spájať šróbami, pozreli sme v manuáli na akú vôľu a momentovým kľúčom to Dixo podoťahoval. Uf. Ešte dotiahnuť na koniec hriadeľa koncovku, ale ako keď sa točí. Ide niečo bez problému? Chytil som vedľajší do klieští, zafixovali tým náš a utiahli sme aj túto časť podľa manuálu. Tak a motor je spojený, môžeme ísť na valce.
No prvý šok nastal, keď sme rozbalili tesnenia od Harryho a boli plechové. Dokonca aj tie pod valcami. Čo je dosť problém, lebo spodné boli pôvodné papierové, tie sa poriadne prilepili a nešli dole. Dixo ich škrabal a samozrejme, že povrch neostal úplne hladký. No a plech tak dokonale netesní. Horné boli z klingeritu, takže tie išli dobre dole a vybrúsiť. Spodné Dixo aj nahrieval autogónom, ale nepodarilo sa mu to urobiť úplne hladko. Dixo už nadával ako pohan a so mnou strácal ilúzie o legende. Asi tam pôjde silikón, ale do 400 C. Ten jeho je len do 200, takže ho pôjdeme kúpiť. Horná časť je tiež plechová a bez gumičiek pri vstrekoch oleja. Pôvodný kligerit tam má väčšie diery a gumičky. Snáď to bude držať. Potom zažal Dixo čistiť hornú čať, kde sú ventily. Urobil najsôr skúšku tesnenia, nalial na ne benzín a pozerali sme, či neuniká. Našťastie nie. Tak vymontoval sviečky a začal ich čistiť. O 22:45 to bolo hotové a ja som išiel domov.
Na dnes stačilo, zajtra musím ísť k Harrymu pre motorový a prevodovkový olej, olejový filter a vzduchový filter, ktorý mi mal vyčistiť. S Dixom pôjdeme kúpiť ten silikón a eska pásky.
Dnes pred 10-tou mi volali, že mi došli. Takže očividne to mali na háku. Dohodol som sa s Dixom a po práci som išiel domov pre prevodovku a hneď do HD pre ložisko a koliesko, no a potom za Dixom o 17:00. Ten akurát natieral drevo na wc do záhrady. Rozbalili sme súčiastky a zistili sme, že nové ložisko má púzdro kovové, na rozdiel od pôvodného plastového, takže ho budeme môcť nahriať.
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára