streda 18. júla 2012

Welcome to hell

Včera som sa dohodol s Dixom, že o 18-tej sa stretneme u neho v dielni a začneme rozoberať, aby sme mali motor na stole. Cez deň som vytlačil servis manuál od Mira a zviazal. Prvý, čo mi poslal, nemal akurát v sebe časť o prevodovke.

K Dixovi som došiel na 17:40, ešte som predtým bol nakúpiť kofolu, pagáče a rohlíky. Kúpil som sprej na zahrdzavené časti. Dixo došiel o 18-tej aj so sestrou. Najskôr sme museli vymeniť čelné sklo na jej aute. To sme robili do 19:15. Prišiel aj Miro. Mohli sme začať pomaly rozoberať. Miro sa zatiaľ išiel voziť, Dixo vybral motorky a rozložili sme sa. Začal uvoľňovať výfuky, ja som odpojil sedačku a batériu. Skrutky vždy namontoval nazad, aby sme vedeli, ktorá kam patrí. Potom zhodil vzduchový filter, karburátor. Začal povoľovať postupne všetky skrutky, stúpačky. Niektoré skrutky sa striekali sprejom, niektoré musel nahrievať, aby povolili. Najväčší problém bol ako vybrať motor zo spleti káblov a hadičiek pod batériou. V servismanuáli to nebolo (našiel som to až v tom prvom dnes v robote). Ja som každou minútou zostarol o mesiace. Medzitým prišiel zase Miro, ešte aj jedna baba. Vypustili sme olej, ktorý bol len pomaly vytiekol von, lebo bol studený. Nakoniec sa Dixovi podarilo uvoľniť zadnú vidlicu, ktorú sme potiahli do zadu a mohli sme vytiahnuť motor. Dixo ale musel rozobrať vačkovú časť, lebo niektoré hadičky sú chytené za krytom. Nasadiť kryt nazad nešlo, z čoho nie som moc happy. Ale to bude asi tým, že sú nasadené valce. Miro odišiel domov a baba nám držala kostru a my sme vytiahli motor. To bolo 23:15. Ešte sme posedeli, upratali a odviezol som Dixa domov a krátko po jednej som mohol ísť spať aj ja.

Dnes nič robiť nebudeme, Dixo má robotu. Najskôr začneme rozoberať zajtra. Ešte som s ním volal poobede, okrem toho, že našiel postup vyberania motora v servis manuále aj o tom, že ide zaradiť 4,5, ale len silne keď sa udrie. Tak Miro volal Kamilovi, či to treba rozobrať a nedá sa inak. Rozpoliť to treba, ale možno to bude len nejaká smietka a nebude treba kupovať náhradný diel. Uvidíme...

























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára